fbpx

Cena złota: 6 852,91 zł | Cena srebra: 100,93 (zł/uncja) | Aktualizacja za: 43s

Najczęściej zadawane pytania

Przed zakupem

Dlaczego warto kupić złoto lub srebro?

Prawdziwy pieniądz, jakim jest złoto i srebro przechowuje wartość siły nabywczej w długim okresie czasu. Jest więc idealnym rozwiązaniem do zabezpieczenia swojego majątku. Jednak jak pokazuje historia, są w niej momenty, kiedy metale szlachetnie nie tylko zabezpieczają ludzi przed utratą wszystkich swoich oszczędności, ale także prowadzą do szybkiego zwiększenia swojego majątku. Więcej na ten temat można przeczytać w artykule na naszym blogu pt. Złoto i srebro - prawdziwy pieniądz.

Dlaczego warto kupić monetę?

Z uwagi na to, że koszt produkcji monety bulionowej jest wyższy od kosztu produkcji sztabki o tej samej gramaturze, ceny monet są nieco wyższe. Zakup monet bulionowych jest polecany w szczególności inwestorom, którym zależy na dużej płynności. Monety cieszą się  łatwością w weryfikacji ich autentyczności, szczególnie te najbardziej popularne, dlatego sprzedaż ich jest bardzo prosta na całym świecie.

Dlaczego warto kupić sztabkę?

Zakup sztabek polecany jest w szczególności inwestorom planującym długoterminową inwestycję.  Przechowanie sztabek jest poręczniejsze od przechowywania monet, a ze względu na niski koszt produkcji, sztabki są najtańszą formą inwestowania w metale. Sztabki charakteryzują się nieco mniejszą płynnością od monet.

Jak sprawdzić autentyczność monety?

Autentyczność monet można sprawdzić w prosty sposób. Wystarczy zweryfikować, czy monety mają wymiary podawane przez producenta. Sprawdzamy średnicę, grubość oraz wagę.  Autentyczność monety można zweryfikować również za pomocą Linijki Fischa.  Aby mieć jednak 100% pewność, że moneta nie została podrobiona wolframem, najlepiej sprawdzić wydawany przez monetę dźwięk, który w żadne sposób nie ma możliwości zostać podrobiony. W tym celu należy wykonać tzw. test rezonansowy, czyli dokonać analizy drgań wydawanych przez metal. Brzmi skomplikowanie, ale sprawa jest wyjątkowo prosta. Wystarczy zainstalować na swoim telefonie odpowiednią aplikację. Aplikacja, która cieszy się największą popularnością to Bullion Test.

Co to jest cena SPOT?

Cena SPOT to wartość rynkowa kruszcu. Jest ona zależna m.in. od zasobów naturalnych, kosztów wydobycia, sytuacji na rynku oraz wartości dolara. Do ceny SPOT doliczana jest opłata za wprowadzenie metali na rynek.

Czy kupując złoto i srebro musze się legitymować?

Przy osobistym odbiorze zamówionych metali szlachetnych, dbając o to, aby trafiły we właściwe ręce, poprosimy o okazanie dokumentu potwierdzającego tożsamość. Dane te nie są nigdzie przechowywane ani do niczego wykorzystywane.  W przypadku zakupu złota inwestycyjnego sprzedawca jest zobligowany do prowadzenia ewidencji osób zakupujących złoto zgodnie z art. 125 ustawy o VAT. Dane przekazywane są sprzedawcy na podstawie oświadczenia, a sprzedawca nie weryfikuje ich zgodności z dokumentem tożsamości. 

Płatność

Jakie są możliowści dokonania opłaty?

PRZELEW BANKOWY

Tradycyjny przelew bezpośrednio na rachunek bankowy, który nalezy dokonać w ciągu 24h od złożenia zamówienia.

Mennica Silesia
Pl. Inwalidów Wojennych 9
44-100 Gliwice
Numer konta: 97 1050 1298 1000 0091 1822 4402
IBAN: PL 97 1050 1298 1000 0091 1822 4402
Kod BIC SWIFT: INGBPLPW
W tytule przelewu prosimy podać numer zamówienia.
Do przelewów walutowych:
Numer konta do wpłaty w EUR: PL 74 1050 1298 1000 0091 2770 8312
Numer konta do wpłaty w USD: PL 32 1050 1298 1000 0097 3748 3272

PŁATNOŚĆ ONLINE ZA POŚREDNICTEM SERWISU PRZELEWY24

Przelewy 24 to system płatności zapewniający wygodny i ekspresowy transfer środków pieniężnych. Opłata za zamówienie dociera na rachunek bankowy niemalże natychmiast, dzięki czemu, nie ma ryzyka nieterminowego zaksięgowania środków, mogącego spowodować rekalkulację lub anulowanie zamówienia, a zamówienie jest kierowane bezpośrednio do realizacji.

Do płatności za pośrednictwem systemu Przelewy24 doliczana jest prowizja w wysokości 1,25% od wartości zamówienia. Prowizja pobierane jest przez pośrednika.

GOTÓWKA

Klienci chcący złożyć zamówienie osobiście  i opłacić je gotówką mogą tego dokonać w oddziale placówki.
Zapraszamy do odwiedzenia nas w dogodnym dla Państwa terminie po telefonicznym umówieniu wizyty.
Dlaczego przy płatności za pośrednictwem systemu Przelewy24 dolicza się dodatkowa kwota?

Do płatności za pośrednictwem systemu Przelewy24 doliczana jest prowizja w wysokości 1,25% od wartości zamówienia. Prowizja pobierane jest przez pośrednika.

Dokument zakupu

Czy istnieje możliwość otrzymania faktury?

Składając zamówienie, jest możliwość wyboru dokumentu zakupu, jaki chcą Państwo otrzymać – może to być paragon, faktura na osobę indywidualną lub na firmę. Przy zakupie złota inwestycyjnego otrzymają Państwo fakturę VAT ze stawką „zw”, ponieważ złoto w Polsce jest zwolnione z podatku VAT. Kupując srebrne monety, otrzymają Państwo fakturę VAT marża, a na wszystkie pozostałe produkty fakturę VAT ze stawką 23%.

Czy otrzymam paragon?

 Składając zamówienie, jest możliwość wyboru dokumentu zakupu, jaki chcą Państwo otrzymać – może to być paragon, faktura na osobę indywidualną lub na firmę. Przy zakupie złota inwestycyjnego otrzymają Państwo fakturę VAT ze stawką „zw”, ponieważ złoto w Polsce jest zwolnione z podatku VAT. Kupując srebrne monety, otrzymają Państwo fakturę VAT marża, a na wszystkie pozostałe produkty fakturę VAT ze stawką 23%.

Złozenie zamówienia

Kto może dokonać zakupu?

Produkty w sklepie Mennica Silesia może zakupić każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna.

Gdzie mogę dokonać zakupu?

Dokonać zakupu można korzystając z jednego z czerech dostępnych sposobów:

Przez internet

Złożyć zamówienie można za pośrednictwem sklepu internetowego www.mennicasilesia.pl. Do złożenia zamówienia nie jest wymagane założenie konta w naszym serwisie. Jednak dokonanie tej czynności niesie za sobą określone profity. Zarejestrowany użytkownik może m.in. łatwiej śledzić przesyłki, w prostszy sposób dokonywać kolejnych zakupów czy z łatwością przeglądać swoją historię transakcji.

Przez telefon

Złożyć zamówienie można dzwoniąc pod nr  +48 32 307 00 58. Nasi doradcy z przyjemnością odpowiedzą na pytania, doradzą w razie potrzeby, przyjmą zamówienie i przekażą instrukcję dotyczącą płatności.

Przez E-mail

Złożyć zamówienie można wysyłając wiadomość e-mailowej na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. W treści wiadomości prosimy wskazać ilość i nazwę produktów, które chcą Państwo nabyć, swoje dane personalne oraz kontaktowe. Zamówienie potwierdzimy kontaktując się z Państwem telefonicznie lub wysyłając odpowiedź e-mail.

Osobiście

 Zamówienia można złożyć osobiście w naszym lokalu znajdującym się w Gliwicach przy Pl. Inwalidów Wojennych 9 od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00 -14:00 lub umówić się telefonicznie na wizytę w godzinach popołudniowych bądź w sobotę. Spotkanie można umówić dzwoniąc pod nr +48 32 307 00 58 lub +48 791 323 807.

Czy założenie konta zobowiązuje mnie do dokonania zakupu?

 Założenie konta nie obliguje do dokonania zakupu. Konto w każdej chwili można usunąć.

Zapomniałem hasła. Co teraz?

Nie pamiętasz hasła? To nie jest problem. Kliknij na podpowiedź znajdującą się na stronie logowana, wpisz swój adres poczty elektronicznej podany podczas rejestracji i wybierz przycisk „Wyślij”. Otrzymasz specjalny kod umożliwiający zalogowanie się i dokonanie zmiany hasła.
Sprawdź za kilka chwil swoją skrzynkę pocztową. Gdy otrzymasz wiadomość z kodem weryfikującym, skopiuj go i podaj podczas logowania, a następnie dokonaj zmiany hasła.

Czy można dokonać zakupu bez rejestracji?

Tak. Po wyborze produktu wystarczy wskazać opcję zakup bez rejestracji klikając "finalizuj zamówienie".  Proszę pamiętać, że założenie konta niesie za sobą określone profity. Zarejestrowany użytkownik może m.in. łatwiej śledzić przesyłki, w prostszy sposób dokonywać kolejnych zakupów czy z łatwością przeglądać swoją historię transakcji.

Dostawa

Czy zamówiony towar mogę odebrać osobiście?

Tak. Zamówiony towar można odebrać osobiście w naszym lokalu znajdującym się w centrum Gliwic przy Pl. Inwalidów Wojennych 9. Prosimy o zaznaczenia takiej opcji w zamówieniu. Gdy artykuł będzie dostępny nasz doradca skontaktuje się w celu ustalenia terminu i godziny odbioru. W tym celu prosimy o zabranie dokumentu potwierdzającego tożsamość.

Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Mennica Silesia realizacje zamówienia i zlecenie wysyłki rozpoczyna po zaksięgowaniu płatności.  Z uwagi na częste wahania kursowe metali szlachetnych ceny aktualizowane są na bieżąco, dlatego zamówienia, dla których płatność nie została zaksięgowana w ciągu 1 dnia roboczego od momentu złożenia zamówienia mogą zostać anulowane. 

Wszystkie produkty oznaczone jako „wysyłka 24h” zostaną wysłane w ciągu 24H od otrzymania płatności. Produkty z kategorii dostawy terminowej zostaną wysłane/przygotowane do odbioru najpóźniej w maksymalnym terminie wskazanym przy produkcie. Jeżeli w zamówieniu pojawią się produkty z różnymi terminami dostawy, to zamówienie zostanie wysłane/przygotowane do odbioru w maksymalnym terminie dla produktu z najdłuższą datą wysyłki. Jeżeli w takim przypadku zależy Państwu na szybkim otrzymaniu zamówienia z krótką datą dostawy, prosimy nie łączyć tych produktów w jednym zamówieniu

Jakie są formy i koszty dostawy?

Mennica Silesia realizację zamówienia i zlecenie wysyłki rozpoczyna po zaksięgowaniu płatności.  Z uwagi na częste wahania kursu metali szlachetnych ceny aktualizowane są na bieżąco, dlatego zamówienia, dla których płatność nie została zaksięgowana w ciągu 1 dnia roboczego od momentu złożenia zamówienia, mogą zostać anulowane. Każde złożone zamówienie jest dostarczane do naszego Klienta zgodnie ze wskazanymi w zamówieniu preferencjami.

Wszystkie nasze przesyłki są ubezpieczone.

  • Odbiór osobisty - gratis
  • Dostawa kurierem firmy UPS pod wskazany adres - koszt 20,00 zł
  • Paczkomat Impost dostępny dla zamówień nieprzekraczających kwoty 5 000 zł  -  koszt 13,00 zł
  • Konwój - Dla wygody i bezpieczeństwa naszych klientów oferujemy możliwość dostarczenia metali szlachetnych w pełni ubezpieczonym konwojem. Warunki oraz cennik ustalmy indywidualnie z każdym klientem. Zaznaczamy, że konwój jest opcją opłacalną w przypadku zamówień na wyższe sumy z reguły przekraczających kwotę 500 tyś. zł

Odstąpienie od umowy
 

Czy mogę zwrócić zakupiony towar?

W ciągu 14 dni od zawarcia umowy mają Państwo możliwość jej rozwiązania bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.

Zaznaczamy, że prawo to NIE dotyczy zakupu złotych i srebrnych monet oraz sztabek. Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 134) o prawach konsumenta Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi zawierającemu umowę, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na ryku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 W przypadku odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni zwracamy Państwu wszystkie wpłacone środki. Zwrot płatności zostanie wykonany w terminie nieprzekraczającym 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy informację od odstąpieniu od umowy.  Środki zwrócimy na konto, z którego została dokonana płatność, chyba że wskażą Państwo inną preferowaną formę zwrotu.

Jak mogę skorzystać z prawa odstąpienia od umowy?

W ciągu 14 dni od zawarcia umowy mają Państwo możliwość jej rozwiązania bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.

Zaznaczamy, że prawo to NIE dotyczy zakupu złotych i srebrnych monet oraz sztabek. Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 134) o prawach konsumenta Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi zawierającemu umowę, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na ryku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 W przypadku odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni zwracamy Państwu wszystkie wpłacone środki. Zwrot płatności zostanie wykonany w terminie nieprzekraczającym 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy informację od odstąpieniu od umowy.  Środki zwrócimy na konto, z którego została dokonana płatność, chyba że wskażą Państwo inną preferowaną formę zwrotu.

W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy konieczne jest poinformowanie Mennicy Silesia o odstąpieniu od umowy w terminie nieprzekraczającym 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub, w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. W tym celu prosimy o wysłanie na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wiadomości z jednostronnym oświadczeniem o rezygnacji, przesłanie takiego oświadczenia na adres Pl. Inwalidów Wojennych 9, 44- 100 Gliwic lub osobistego dostarczenia oświadczenia pod ww.  adres.

 Prosimy o zwrot towaru na adres: Pl. Inwalidów Wojennych 9, 44-100 Gliwice w terminie nieprzekraczającym 14 dni, od dnia, w którym otrzymaliśmy informację o odstąpieniu od umowy. Rzeczy mogą Państwo zwrócić osobiście bądź odesłać. Ponoszą Państwo koszt zwrotu towaru.

Na Państwu spoczywa odpowiedzialność za zniszczony towar wynikająca z nieprawidłowego używania.

W przypadku jakikolwiek pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerem: 32 307 00 58 lub adresem mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Mennica Silesia
pl. Inwalidów Wojennych 9
44-100 Gliwice
NIP: 969 150 37 53

+48 791 323 807
+48 32 307 00 58
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

© Mennica Silesia. All rights reserved. Indico - sklepy internetowe.